TIRAMISU BISCOTTI

ASSALAMUALAIKUM...

fuhhh..fuhhh..sudah berhabuk ini blog..tuannya sudah ke lauttt gamaknya..kihkih..setelah sekian lama bersunyi dan sepi,kini aku gagahkan jua membuat entry pembukaan tahun 2012..amboiii dah masuk bulan 2 baru nak wat entry new year..tak sedar diri yea.hihihi...sebenarnya bukan malas nak masukkan entry tapi kekangan masa dengan nak handle business online ciksu.com.syukur dengan rezeki yang Allah bagi..jadi aku aktif di facebook saje..selepas kawen aritu tak brapa aktif di blog,pastu pregnant,dan bersalin..huhu..dah dkt brape kurun aku tak update blog nih..walau takde pembaca,takpe lah..tapi blog ni sayang youu..i pndai buat blog pun sebabkan blogger2 yang duk ajar sikit sorang,dan hasil godekkan (rosak bahasa) sendiri.hehehe..ayyooo si muslim dah nangis...ok sambung..haih ada anak kecik cam ni la..mcm mana nak update blog nih..huhu..sekarang aku tgh berpantang,dah 42days..muslim sihat,mama dia pun sihat..nnti la aku wat entry khas pasal saat aku bersalin..ok jom kita layan resipi tak seberapa nih..tapi sedaappp..sape peminat tiramisu,atau antu tiramisu cuba la ye..bukan HANTU DALAM BOTOL KICAP ye..jaga-jaga..hihi..atas permintaan seorang kawan suruh upload di blog,maka aku upload la resipi skali yerp..iman,ha blh la buat ye..tp jangan makan bebanyak.hehe..resipi ni aku cilok dari umah kaknor secubitgaram,rasanya dari umah kak tun telani..tp telah di ubahsuai ikut citarasa masing2.resipi asal dari kak E myr...rasanya tak byk beza..ada yg buat guna kek sponge klu takde biskut tiramisu tu..aku pkai sekut tiramisu,sbb duk sini senang nak dpt.kedai bakeri banyak...hihi


ni hasil yang aku dapat..dapat ler dua bekas
buat untuk my husband..memandangkan cuti kan
so aktiviti ternak lemak secara berjaya lah..hehe
kalau my friend jadi datang,boleh la dia rasa tiramisu nii..
kalau ada rezeki dia,hikhik



aku letak filling strawberry yang ada bebuah tu dengan filling blueberry tanpa buah
meriahhh..mentang2 stok banyak..kihkih..
korang try la buat..sedappp..sebelum ni penah buat dah
masa aku tengah pregnant 9bulan
tapi buat guna resipi sape entah..ambik dari umah kak azlita aziz
duk pot pet pot pet..resipi nya tak letak2..ok lah tengok resipi kat bawah yea..

selamat mencuba!!

TIRAMISU BISCOTTI
resipi : K.E MyR
sumber : Hana


Bahan-bahan
1 peket biskut lady finger @ biskut tiramisu
250g cream cheese
200ml whipping cream
1/2 cawan gula halus
1 cawan air panas (nak bancuh nescafe)
1 sudu makan serbuk nescafe
serbuk koko untuk hiasan

Cara-cara
Bancuhkan nescafe dengan satu cawan air panas tadi
Satukan gula, cheese dan cream.
Pukul adunan tadi sampai kembang dan gebu.
Celup biskut ke dalam air nescaffe sehingga basah@lembut.
Susun biskut tadi ke dalam mangkuk@bekas.
Sapukan adunan cream+cheese tadi atas biskut.
Susun lagi biskut yang selebihnya sapukan nescafe n baki cream cheese td.
Kemudian tutup dengan cling film dan simpan dalam fridge sebentar.
Hiaskan dengan serbuk koko bila masa nak menghidangkannya


0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi:)

 
Copyright © Kedai Vitamin Muslim | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in